Reklamačný poriadok
Ak potrebujete reklamovať Tovar, ktorý ste u nás objednali, alebo ho chcete vrátiť,
prečítajte si, prosím, nasledovné informácie.
- Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre Tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.
- Reklamačný poriadok sa vzťahuje na Tovar zakúpený Kupujúcim prostredníctvom elektronickej Objednávky. Na reklamačné konanie sa použijú ustanovenia zákona č. 40/1964 Občiansky zákonník; zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov; zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji Tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov • Kupujúci je povinný pri prevzatí Tovaru tento si riadne prehliadnúť. Ak Kupujúci zistí, že Tovar má zjavné vady a to najmä ak bol Kupujúcemu dodaný iný Tovar, iné množstvo alebo je Tovar znehodnotený, Kupujúci je povinný takéto vady ihneď reklamovať. Za vady Tovaru pri jeho prevzatí Kupujúcim je zodpovedný Predávajúci. Kupujúci má právo uplatniť si záruku na Tovar len ak vadu zavinil výrobca, dodávateľ alebo Predávajúci. Doba počas ktorej si Kupujúci môže uplatniť právo zo zodpovednosti za vady je 24 mesiacov (ďalej aj len ako „Záručná doba“) a plynie odo dňa prevzatia Tovaru. • Predávajúci nezodpovedá za vady Tovaru, ktoré vzniknú v dôsledku opotrebenia, nesprávneho používania, nedostatočnej údržby alebo poškodením mechanickým zásahom. • V prípade, že ide o vadu Tovaru, ktorú je možné odstrániť, Kupujúci má právo na jej bezplatné odstránenie. Ak Kupujúci požaduje namiesto odstránenie vady Tovar vymeniť, Predávajúci je povinný mu vyhovieť ak mu tým nevzniknú neprimerané náklady. Predávajúci je oprávnený kedykoľvek namiesto odstránenia vady Tovar vymeniť za bezvadný. Ak sa reklamuje vada, ktorú nie je možné odstrániť, Kupujúci má právo na výmenu Tovaru alebo môže od Zmluvy odstúpiť. Právo odstúpiť od Zmluvy má Kupujúci aj vtedy, ak ide o odstrániteľné vady, ale Tovar nemôže byť riadne užívaný z dôvodu väčšieho počtu vád na Tovare alebo ak bol Tovar reklamovaný pre tú istú vec viackrát. Ak je vada neodstrániteľná no vzhľadom na charakter využitia Tovaru táto vada nebráni riadnemu užívaniu tovaru, Kupujúci má právo na primeranú zľavu z ceny Tovaru.
- Kupujúci si uplatní reklamáciu písomnou formou a to buď zaslaním reklamácie na
elektronickú adresu info@wistjewelry.sk, alebo na adresu Wistjewelry s.r.o.
Dvorec 70, 956 55 Dvorec. Spolu s reklamáciou je Kupujúci povinný doručiť aj
reklamovaný Tovar a doklad o tom, že tovar bol zakúpený u Predávajúceho (faktúra).
Reklamácia musí obsahovať kontaktné údaje Kupujúceho, identifikáciu zakúpeného
Tovaru, určenie vady Tovaru a jej stručný popis, požadovanú alternatívu nápravy.
- Pri uplatnení reklamácie sa spíše reklamačný protokol s uvedením osoby, ktorá
reklamáciu vybavuje. Predávajúci vybaví reklamáciu do 30 dní odo dňa prijatia
reklamácie a v tej istej lehote vyrozumie Kupujúceho o vybavení reklamácie. Predávajúci
je povinný vydať Kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní
opravy a o dobe jej trvania.
Alternatívne riešenie sporu
Ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva, alebo nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu, svoju žiadosť o nápravu nám zašlite na našu emailovú adresu: info@wistjewelry.sk
Ak Vám odpovieme na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania na uvedenú e-mailovú adresu, prípadne nebudete spokojný s našim riešením, potom na základe novelizovaného Zákona č. 102/2014 Z.z. a Zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, máte právo na alternatívny spôsob riešenia sporov. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.. Na podanie návrhu môžete využiť formulár, ktorého vzor je dostupný aj na webovom sídle príslušného ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov nájdete tu: https://www.mhsr.sk/obchod/ochranaspotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektovalternativneho- riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
Kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia
spotrebiteľských sporov sa obráti. Kupujúci môže podať návrh aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná na: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
Sťažnosť tam môže podať spotrebiteľ žijúci v EÚ na obchodníka so sídlom v EÚ. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
