Obchodné podmienky

 VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY 

VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A ZÁKLADNÉ POJMY  

  • Zmluva uzavretá na diaľku znamená zmluva uzavretá medzi predávajúcim a kupujúcim  odoslaním vyplnenej objednávky prostredníctvom elektronického formulára dostupného  na webovej adrese elektronického obchodu predávajúceho a jej akceptáciou  predávajúcim, t.j. zaslaním spätného potvrdenia objednávky (ďalej aj len ako „Zmluva“).  
  • Všeobecné obchodné podmienky znamená úpravu práv a povinnosti predávajúceho  a kupujúceho pri predaji a kúpe tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku (ďalej aj  len ako „VOP“). VOP nadobúdajú platnosť dňom zverejnenia na www.wistjewelry.sk a sú  neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. Práva a povinnosti medzi predávajúcim a kupujúcim sú  okrem VOP upravené v ustanoveniach zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník;  zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej  rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov; zákona č. 102/2014  Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe  zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov  predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;  zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č.  128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa  a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z.  o elektronickom obchode, v znení neskorších zákonov; zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane  osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,  zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene  a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. 
  • Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) je Wistjewelry s.r.o. so sídlom Dvorec 70, 95655 Dvorec.
  • Predávajúcim je Wistjewelry s.r.o. so sídlom Dvorec 70, 95655 Dvorec. Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v e-shope wistjewelry.sk je spoločnosť Wistjewelry s.r.o. so sídlom Dvorec 70, 95655 Dvorec.. Ďalej ako Predávajúci.

 Kontaktné údaje Predávajúceho: 

Obchodné meno: Wistjewelry s.r.o. (Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel Sro, vo vložke čislo 42200/R

 Miesto podnikania: Dvorec 70, 956 55 Dvorec 

 IČO: 53 962 702
DIČ: 2121534470
IČ DPH:  SK2121534470
(Sme platci DPH)

Tel. číslo: +421 910 254 169 

e-mailová adresa: info@wistjewelry.sk

č. účtu IBAN: SK35 0200 0000 0044 8669 4353

BIC/SWIFT: SUBASKBX

 Názov a adresa orgánu vykonávajúci dohľad: 

 Slovenská obchodná inšpekcia

 Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj  

 Hurbanova 59, 911 01 Trenčín  

 Odbor výkonu dozoru  

  • Kupujúci znamená osoba, ktorá si elektronickým formulárom objedná tovar  prostredníctvom elektronického obchodu na webovej adrese Predávajúceho  www.wistjewelry.sk 
  • Objednávka znamená záväzná ponuka na uzavretie Zmluvy (Návrh) s vyplneným menom,  priezviskom, adresou trvalého pobytu Kupujúceho, dodacej adresy, identifikáciou  objednávaného tovaru jeho množstvom a veľkosťou. Formulár objednávky pred jej  odoslaním obsahuje zhrnutie údajov o Kupujúcom, o tovare, cenu za jednotku tovaru,  celkovú cenu, a oznámenie o tom, že odoslaním objednávky Kupujúci berie na vedomie  svoju povinnosť za tovar riadne a včas zaplatiť kúpnu cenu. Súčasťou objednávky je  prehlásenie Kupujúceho o tom, že sa so VOP oboznámil, súhlasí s ich obsahom, mal  možnosť vyjadriť sa k nim a uviesť svoje návrhy pre prípadnú individuálnu úpravu VOP  (ďalej aj len ako „Objednávka“). 
  • Potvrdenie o prijatí objednávky znamená doklad preukazujúci akceptáciu Objednávky  s uvedením hlavných vlastností tovaru, obchodné meno a miesto podnikania  Predávajúceho, kontaktné údaje Predávajúceho, adresu na ktorej môže Kupujúci uplatniť svoje právo na reklamáciu, celkovú cenu tovaru, náklady na dopravu, spôsob dodania,  spôsob platby, lehotu počas ktorej Predávajúci dodá Tovar Kupujúcemu, informáciu  o práve Kupujúceho odstúpiť od Zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu, spôsob uplatnenia  práva na odstúpenie od Zmluvy, informáciu o tom, že ak Kupujúci odstúpi od zmluvy  bude znášať náklady na vrátenie tovaru, potvrdenie o prijatí objednávky súčasne musí  obsahovať formulár na odstúpenie od Zmluvy, informáciu o možnostiach kedy kupujúci  nemôže odstúpiť od Zmluvy, predávajúci upozorní kupujúceho o svojej zodpovednosti za  vady, informuje kupujúceho o záručnej dobe a možnosti využitia alternatívneho riešenia  sporov 
  • Tovar znamená niektorý z výrobkov a produktov ponúkaných Predávajúcim v online  katalógu elektronického obchodu s cieľom ich predaja Kupujúcemu, o ktorého kúpu  prejavil Kupujúci záujem (ďalej aj len ako „Tovar“).  

Cena Tovaru 

Pre našich zákazníkov platia ceny uvedené v našom internetovom obchode. Tieto ceny  priebežne aktualizujeme na základe aktuálnych cien tovaru a práce. Všetky ceny Tovaru a  služieb sú uvádzané ako konečné, vrátane zodpovedajúcej DPH vo výške stanovenej  platným právnym predpisom Slovenskej republiky, nezahŕňa však cenu dodania Tovaru.

Spôsob platby 

Prevodom na účet (VÚB banka). Ako variabilný symbol uveďte číslo Vašej objednávky.

Doba dodania

Predávajúci zabezpečí dodanie Tovaru na území Slovenskej republiky a Česka. Dodacia lehota je uvedená pri každom produkte osobitne a znamená, do koľkých  pracovných dní od uzavretia kúpnej zmluvy zvyčajne daný produkt odosielame  (odovzdávame balík prepravcovi/doručovateľovi). Dodacia lehota má orientačný charakter,  pri jej určovaní vychádzame z dodávateľsko-odberateľských skúseností, ako aj z aktuálnej dostupnosti u dodávateľov. Predávajúci je povinný do 30 dní od vzniku kúpnej zmluvy  zaslať Kupujúcemu Tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri Tovare nebola uvedená dlhšia  dodacia lehota.  

Farebné zobrazenie tovaru na monitore nemusí presne zodpovedať reálnym farebným  odtieňom ako ich bude kupujúci vnímať v skutočnosti. Zobrazenie farebných odtieňov je  okrem iného závislé aj na kvalite zobrazovacieho monitora, resp. iného použitého  zobrazovacieho zariadenia. 

Miesto dodania 

Predávajúci doručí Tovar na dodaciu adresu, ktorú Kupujúci uviedol v elektronickej  Objednávke. 

Spôsob dodania  

Predávajúci realizuje dopravu ku Kupujúcemu prostredníctvom: 

  • Slovenskou poštou
  • Poštový kuriér (balík na adresu)

Náklady na dopravu 

K uvedeným cenám Tovaru pripočítavame nasledovné poštovné podľa spôsobu a adresy  dodania.

Pre Slovensko:

  • Pri doprave Poštovým kuriérom (1. trieda s poistením) s doručením do 2 pracovných dní po expedícii z nášho skladu 6,60 € (s DPH)
  • Pri doprave Slovenskou poštou (1. trieda s poistením) s doručením do 2 pracovných dní po expedícii z nášho skladu 4,80 € (s DPH)

Pre Česko:

  • Doprava Slovenskou poštou (1. trieda s poistením) s doručením do 4 pracovných dní po expedícii z nášho skladu 6,90 € (s DPH)

Práva a povinnosti zmluvných strán 

Za zmluvné strany sa pokladá Predávajúci a Kupujúci.  

Kupujúci je povinný: 

  • prevziať objednaný Tovar,
  • zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti, • prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný Tovar pri jeho preberaní. Predávajúci je povinný:
  • dodať na základe objednávky potvrdenej akceptáciou Kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu, 
  • spolu s Tovarom alebo dodatočne zaslať zákazníkovi v písomnej alebo elektronickej podobe všetky dokumenty k Tovaru ako napríklad faktúru za Tovar, reklamačný list, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.  

Odstúpenie od kúpnej zmluvy 

  • Kupujúci má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji Tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a doplnení  niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo  odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak  predmetom kúpnej zmluvy je dodanie Tovaru, Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj  pred dodaním Tovaru.  
  • Kupujúci je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu Predávajúceho alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný

deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch. Kupujúci je povinný po oznámení o  odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje  spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom a inou  dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s Tovarom, najneskôr však do 14  dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame Kupujúcim aby si vyhotovili  pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a Tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku.  Tovar nám nezasielajte na dobierku, takýto Tovar nebude prevzatý.  

  • Predávajúci vráti zaplatené plnenie za Tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy,  avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený Tovar alebo Kupujúci nepreukáže  zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak Predávajúci navrhol, že si Tovar vyzdvihne sám.  • Náklady na vrátenie Tovaru znáša Kupujúci.  
  • Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre Tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.
  • Kupujúci znáša akékoľvek zníženie hodnoty Tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností Tovaru. Reklamačný poriadok

Ak potrebujete reklamovať Tovar, ktorý ste u nás objednali, alebo ho chcete vrátiť,  prečítajte si, prosím, nasledovné informácie. 

  • Reklamačný poriadok sa vzťahuje na Tovar zakúpený Kupujúcim prostredníctvom elektronickej Objednávky. Na reklamačné konanie sa použijú ustanovenia zákona č. 40/1964 Občiansky zákonník; zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene  zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších  predpisov; zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji Tovaru alebo  poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo  prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov  v znení neskorších predpisov 
  • Kupujúci je povinný pri prevzatí Tovaru tento si riadne prehliadnúť. Ak Kupujúci zistí, že Tovar má zjavné vady a to najmä ak bol Kupujúcemu dodaný iný Tovar, iné množstvo alebo je Tovar znehodnotený, Kupujúci je povinný takéto vady ihneď reklamovať. Za  vady Tovaru pri jeho prevzatí Kupujúcim je zodpovedný Predávajúci. Kupujúci má právo  uplatniť si záruku na Tovar len ak vadu zavinil výrobca, dodávateľ alebo Predávajúci.  Doba počas ktorej si Kupujúci môže uplatniť právo zo zodpovednosti za vady je 24  mesiacov (ďalej aj len ako „Záručná doba“) a plynie odo dňa prevzatia Tovaru. 
  • Predávajúci nezodpovedá za vady Tovaru, ktoré vzniknú v dôsledku opotrebenia, nesprávneho používania, nedostatočnej údržby alebo poškodením mechanickým zásahom. 
  • V prípade, že ide o vadu Tovaru, ktorú je možné odstrániť, Kupujúci má právo na jej bezplatné odstránenie. Ak Kupujúci požaduje namiesto odstránenie vady Tovar vymeniť, Predávajúci je povinný mu vyhovieť ak mu tým nevzniknú neprimerané náklady.  Predávajúci je oprávnený kedykoľvek namiesto odstránenia vady Tovar vymeniť za  bezvadný. Ak sa reklamuje vada, ktorú nie je možné odstrániť, Kupujúci má právo na  výmenu Tovaru alebo môže od Zmluvy odstúpiť. Právo odstúpiť od Zmluvy má Kupujúci  aj vtedy, ak ide o odstrániteľné vady, ale Tovar nemôže byť riadne užívaný z dôvodu 

väčšieho počtu vád na Tovare alebo ak bol Tovar reklamovaný pre tú istú vec viackrát. Ak  je vada neodstrániteľná no vzhľadom na charakter využitia Tovaru táto vada nebráni  riadnemu užívaniu tovaru, Kupujúci má právo na primeranú zľavu z ceny Tovaru. 

  • Kupujúci si uplatní reklamáciu písomnou formou a to buď zaslaním reklamácie na elektronickú adresu info@wistjewelry.sk alebo na adresu Wistjewelry s.r.o. , Dvorec 70, 956 55 Dvorec. Spolu s reklamáciou je Kupujúci povinný doručiť aj  reklamovaný Tovar a doklad o tom, že tovar bol zakúpený u Predávajúceho (faktúra).  Reklamácia musí obsahovať kontaktné údaje Kupujúceho, identifikáciu zakúpeného  Tovaru, určenie vady Tovaru a jej stručný popis, požadovanú alternatívu nápravy. 
  • Pri uplatnení reklamácie sa spíše reklamačný protokol s uvedením osoby, ktorá reklamáciu vybavuje. Predávajúci vybaví reklamáciu do 30 dní odo dňa prijatia reklamácie a v tej istej lehote vyrozumie Kupujúceho o vybavení reklamácie. Predávajúci  je povinný vydať Kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní  opravy a o dobe jej trvania. 

Alternatívne riešenie sporu 

Ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva, alebo nie ste spokojný so spôsobom, ktorým  sme vybavili Vašu reklamáciu, svoju žiadosť o nápravu nám zašlite na našu emailovú  adresu: info@wistjewelry.sk

Ak Vám odpovieme na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej  odoslania na uvedenú e-mailovú adresu, prípadne nebudete spokojný s našim riešením,  potom na základe novelizovaného Zákona č. 102/2014 Z.z. a Zákona č. 391/2015 Z.z. o  alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, máte právo na alternatívny spôsob riešenia  sporov. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.. Na  podanie návrhu môžete využiť formulár, ktorého vzor je dostupný aj na webovom sídle  príslušného ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. Zoznam  subjektov alternatívneho riešenia sporov nájdete tu: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 

Kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia  spotrebiteľských sporov sa obráti. 

Kupujúci môže podať návrh aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov  RSO, ktorá je dostupná na: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm? event=main.home2.show&lng=SK 

Sťažnosť tam môže podať spotrebiteľ žijúci v EÚ na obchodníka so sídlom v EÚ. Náklady  spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti  ich náhrady. 

Ochrana osobných údajov 

  1. Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
  2. Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje Kupujúceho tretej osobe, okrem zvolenej prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie Tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly, prípadne sprostredkovateľovi  a to na základe vzájomnej zmluvy uzatvorenej podľa Zákona č. 18/2018 Z.z. 
  3. Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, prijatím vhodných technických a organizačných opatrení. 

Taktiež všetci zamestnanci prevádzkovateľa sú povinní dodržiavať mlčanlivosť vo vzťahu k osobným údajom. 

  1. Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 19 a nasl. Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel a to konkrétne: • právo na informácie, ktoré je plnená týmto obsahom a obchodnými podmienkami, • právo požadovať prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby – § 21 Zákona spočíva vo Vašom práve dožadovať sa akým spôsobom a na aké účely sú  Vaše údaje spracúvane, pričom túto požiadavku môžete adresovať na kontaktný e mail., 
  • právo na opravu osobných údajov – § 22 Zákona Vám umožňuje opraviť osobné údaje ak sú neaktuálne,
  • právo na vymazanie osobných údajov – § 23 Zákona využijete v prípade ak nemáte záujem, aby prevádzkovateľ ďalej spracúval osobné údaje,
  • právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov – § 24 Zákona uplatníte v prípade ak sa domnievate, že osobné údaje boli spracúvané v rozpore so zákonom, • právo namietať spracovanie osobných údajov – § 27 Zákona,
  • právo na prenosnosť osobných údajov,
  • právo podať podnet na dozorný orgán vo vzťahu k spracúvaným osobným údajov. 5. Prevádzkovateľ od Kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: titul, meno, priezvisko, adresa na doručenie, fakturačná adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa , ktoré sú spracúvané za účelom korektného vybavenia Vašej objednávky.  Tieto osobné údaje sú uchovávané po dobu 10 rokov pre účely archivácie. V  rámci vybavenia objednávky dochádza k spracúvaniu osobných údajov za  účelom vystavenia faktúr, vystavenia skladových (dodacích) listov, zabezpečenia  dopravy ako aj účtovania v účtovníctve. 
  1. Tieto stránky zaznamenávajú vašu IP adresu, informácie o čase, koľko času strávite prezeraním týchto stránok a informácie o tom z akých stránok k nám prichádzate. Cookies sú textové súbory, ktoré sú ukladané vo vašom počítači a  používajú sa aj na meranie návštevnosti stránky a prispôsobenie zobrazenia  stránok a vďaka týmto súborom Vám dokážeme ponúknuť kvalitnejší servis.  Preto tieto súbory vnímame ako náš oprávnený záujem. Niektoré súbory cookies  sú súbormi tretích strán, napr. Youtube, Google a podobne. 
  2. Ak Kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov v e-shope na účely e mailového marketingu, súhlasil so zasielaním e-mailových správ na kontaktnú e mailovú adresu.
  3. Súbory cookies si môžete kedykoľvek vymazať alebo ich zbieranie nastaviť priamo v nastaveniach internetového prehliadača. Ak chcete odmietnuť zbieranie súborov cookies nastavte si to vo svojom internetovom prehliadači.
  4. Osobné údaje pre e-mailové marketingové účely v rozsahu meno a priezvisko, e mailová adresa sú poskytnuté na dobu piatich rokov. Tieto osobné údaje nie sú poskytované tretím stranám.
  5. Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamžite mažeme. Odhlásenie je možné aj prostredníctvom odškrtnutia políčka v užívateľskom účte používateľa  (ak Kupujúci požiadal o vytvorenie užívateľského účtu). Z našej strany Vami 

poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať na účely e-mailového  marketingu. 

 Záverečné ustanovenia 

  • Tieto všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej Zmluvy uzavretej medzi Predávajúcim a Kupujúcim, a sú pre obe strany záväzné. Právne vzťahy založené kúpnou Zmluvou sa budú riadiť ustanoveniami kúpnej Zmluvy (t.j. záväznou  objednávkou a potvrdením objednávky, prípadne individuálne dohodnutými  podmienkami), ustanoveniami týchto všeobecných obchodných podmienok a príslušnými  právnymi predpismi. Ustanovenia kúpnej Zmluvy majú prednosť pred ustanoveniami  týchto všeobecných obchodných podmienok a dispozitívnymi ustanoveniami všeobecne  záväzných právnych predpisov. 
  • Odoslaním objednávky Kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky a súhlasí s ich znením.
  • Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky. Akékoľvek zmeny týchto všeobecných obchodných podmienok nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke www.wistjewelry.sk.  Právne vzťahy vyplývajúce z kúpnej Zmluvy sa spravujú vždy všeobecnými obchodnými  podmienkami účinnými v čase záväznej objednávky tovaru. 
  • Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť mája 2021.

Používanie materiálov zo stránky 

© 2021-2023 Wistjewelry. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek použitie obsahu – celku,  častí, výroba identických šperkov, rozmnožovanie fotografií, šírenie textov, obrázkov či ukážok akýmkoľvek mechanickým alebo elektronickým spôsobom je bez písomného  povolenia od Wistjewelry zakázané.

Reklamačný poriadok
Ak potrebujete reklamovať Tovar, ktorý ste u nás objednali, alebo ho chcete vrátiť,
prečítajte si, prosím, nasledovné informácie.
• Reklamačný poriadok sa vzťahuje na Tovar zakúpený Kupujúcim prostredníctvom
elektronickej Objednávky. Na reklamačné konanie sa použijú ustanovenia zákona č.
40/1964 Občiansky zákonník; zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene
zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov; zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji Tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov
• Kupujúci je povinný pri prevzatí Tovaru tento si riadne prehliadnúť. Ak Kupujúci zistí, že
Tovar má zjavné vady a to najmä ak bol Kupujúcemu dodaný iný Tovar, iné množstvo
alebo je Tovar znehodnotený, Kupujúci je povinný takéto vady ihneď reklamovať. Za
vady Tovaru pri jeho prevzatí Kupujúcim je zodpovedný Predávajúci. Kupujúci má právo
uplatniť si záruku na Tovar len ak vadu zavinil výrobca, dodávateľ alebo Predávajúci.
Doba počas ktorej si Kupujúci môže uplatniť právo zo zodpovednosti za vady je 24
mesiacov (ďalej aj len ako „Záručná doba“) a plynie odo dňa prevzatia Tovaru.
• Predávajúci nezodpovedá za vady Tovaru, ktoré vzniknú v dôsledku opotrebenia,
nesprávneho používania, nedostatočnej údržby alebo poškodením mechanickým
zásahom.
• V prípade, že ide o vadu Tovaru, ktorú je možné odstrániť, Kupujúci má právo na jej
bezplatné odstránenie. Ak Kupujúci požaduje namiesto odstránenie vady Tovar vymeniť,
Predávajúci je povinný mu vyhovieť ak mu tým nevzniknú neprimerané náklady.
Predávajúci je oprávnený kedykoľvek namiesto odstránenia vady Tovar vymeniť za
bezvadný. Ak sa reklamuje vada, ktorú nie je možné odstrániť, Kupujúci má právo na
výmenu Tovaru alebo môže od Zmluvy odstúpiť. Právo odstúpiť od Zmluvy má Kupujúci
aj vtedy, ak ide o odstrániteľné vady, ale Tovar nemôže byť riadne užívaný z dôvodu
väčšieho počtu vád na Tovare alebo ak bol Tovar reklamovaný pre tú istú vec viackrát. Ak
je vada neodstrániteľná no vzhľadom na charakter využitia Tovaru táto vada nebráni
riadnemu užívaniu tovaru, Kupujúci má právo na primeranú zľavu z ceny Tovaru.
• Kupujúci si uplatní reklamáciu písomnou formou a to buď zaslaním reklamácie na
elektronickú adresu info@wistjewelry.sk, alebo na adresu Wistjewelry s.r.o.
Dvorec 70, 956 55 Dvorec. Spolu s reklamáciou je Kupujúci povinný doručiť aj
reklamovaný Tovar a doklad o tom, že tovar bol zakúpený u Predávajúceho (faktúra).
Reklamácia musí obsahovať kontaktné údaje Kupujúceho, identifikáciu zakúpeného
Tovaru, určenie vady Tovaru a jej stručný popis, požadovanú alternatívu nápravy.
• Pri uplatnení reklamácie sa spíše reklamačný protokol s uvedením osoby, ktorá
reklamáciu vybavuje. Predávajúci vybaví reklamáciu do 30 dní odo dňa prijatia
reklamácie a v tej istej lehote vyrozumie Kupujúceho o vybavení reklamácie. Predávajúci
je povinný vydať Kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní
opravy a o dobe jej trvania.
Alternatívne riešenie sporu
Ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva, alebo nie ste spokojný so spôsobom, ktorým
sme vybavili Vašu reklamáciu, svoju žiadosť o nápravu nám zašlite na našu emailovú
adresu: info@wistjewelry.sk
Ak Vám odpovieme na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej
odoslania na uvedenú e-mailovú adresu, prípadne nebudete spokojný s našim riešením,
potom na základe novelizovaného Zákona č. 102/2014 Z.z. a Zákona č. 391/2015 Z.z. o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, máte právo na alternatívny spôsob riešenia
sporov. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.. Na
podanie návrhu môžete využiť formulár, ktorého vzor je dostupný aj na webovom sídle
príslušného ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. Zoznam
subjektov alternatívneho riešenia sporov nájdete tu: https://www.mhsr.sk/obchod/ochranaspotrebitela/
alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektovalternativneho-
riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
Kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia
spotrebiteľských sporov sa obráti.
Kupujúci môže podať návrh aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov
RSO, ktorá je dostupná na: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?
event=main.home2.show&lng=SK
Sťažnosť tam môže podať spotrebiteľ žijúci v EÚ na obchodníka so sídlom v EÚ. Náklady
spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti
ich náhrady.

Ochrana osobných údajov
1. Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane
osobných údajov v znení neskorších predpisov.
2. Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje Kupujúceho tretej osobe, okrem
zvolenej prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie Tovaru alebo
služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly, prípadne sprostredkovateľovi
a to na základe vzájomnej zmluvy uzatvorenej podľa Zákona č. 18/2018 Z.z.
3. Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením
neoprávneným osobám, prijatím vhodných technických a organizačných opatrení.
Taktiež všetci zamestnanci prevádzkovateľa sú povinní dodržiavať mlčanlivosť
vo vzťahu k osobným údajom.
4. Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 19 a nasl. Zákona č.
18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel a to konkrétne:
• právo na informácie, ktoré je plnená týmto obsahom a obchodnými podmienkami,
• právo požadovať prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby – § 21
Zákona spočíva vo Vašom práve dožadovať sa akým spôsobom a na aké účely sú
Vaše údaje spracúvane, pričom túto požiadavku môžete adresovať na kontaktný email.,
• právo na opravu osobných údajov – § 22 Zákona Vám umožňuje opraviť osobné
údaje ak sú neaktuálne,
• právo na vymazanie osobných údajov – § 23 Zákona využijete v prípade ak nemáte
záujem, aby prevádzkovateľ ďalej spracúval osobné údaje,
• právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov – § 24 Zákona uplatníte v
prípade ak sa domnievate, že osobné údaje boli spracúvané v rozpore so zákonom,
• právo namietať spracovanie osobných údajov – § 27 Zákona,
• právo na prenosnosť osobných údajov,
• právo podať podnet na dozorný orgán vo vzťahu k spracúvaným osobným údajov.
5. Prevádzkovateľ od Kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: titul, meno,
priezvisko, adresa na doručenie, fakturačná adresa, telefónne číslo, e-mailová
adresa , ktoré sú spracúvané za účelom korektného vybavenia Vašej objednávky.
Tieto osobné údaje sú uchovávané po dobu 10 rokov pre účely archivácie. V
rámci vybavenia objednávky dochádza k spracúvaniu osobných údajov za
účelom vystavenia faktúr, vystavenia skladových (dodacích) listov, zabezpečenia
dopravy ako aj účtovania v účtovníctve.
6. Tieto stránky zaznamenávajú vašu IP adresu, informácie o čase, koľko času
strávite prezeraním týchto stránok a informácie o tom z akých stránok k nám
prichádzate. Cookies sú textové súbory, ktoré sú ukladané vo vašom počítači a
používajú sa aj na meranie návštevnosti stránky a prispôsobenie zobrazenia
stránok a vďaka týmto súborom Vám dokážeme ponúknuť kvalitnejší servis.
Preto tieto súbory vnímame ako náš oprávnený záujem. Niektoré súbory cookies
sú súbormi tretích strán, napr. Youtube, Google a podobne.
7. Ak Kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov v e-shope na účely emailového
marketingu, súhlasil so zasielaním e-mailových správ na kontaktnú emailovú
adresu.
8. Súbory cookies si môžete kedykoľvek vymazať alebo ich zbieranie nastaviť
priamo v nastaveniach internetového prehliadača. Ak chcete odmietnuť zbieranie
súborov cookies nastavte si to vo svojom internetovom prehliadači.
9. Osobné údaje pre e-mailové marketingové účely v rozsahu meno a priezvisko, emailová
adresa sú poskytnuté na dobu piatich rokov. Tieto osobné údaje nie sú
poskytované tretím stranám.
10. Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek odvolať zaslaním Odvolania so
spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamžite mažeme. Odhlásenie je
možné aj prostredníctvom odškrtnutia políčka v užívateľskom účte používateľa
(ak Kupujúci požiadal o vytvorenie užívateľského účtu). Z našej strany Vami
poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať na účely e-mailového
marketingu.

Záverečné ustanovenia
• Tieto všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej Zmluvy
uzavretej medzi Predávajúcim a Kupujúcim, a sú pre obe strany záväzné. Právne vzťahy
založené kúpnou Zmluvou sa budú riadiť ustanoveniami kúpnej Zmluvy (t.j. záväznou
objednávkou a potvrdením objednávky, prípadne individuálne dohodnutými
podmienkami), ustanoveniami týchto všeobecných obchodných podmienok a príslušnými
právnymi predpismi. Ustanovenia kúpnej Zmluvy majú prednosť pred ustanoveniami
týchto všeobecných obchodných podmienok a dispozitívnymi ustanoveniami všeobecne
záväzných právnych predpisov.
• Odoslaním objednávky Kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj
reklamačné podmienky a súhlasí s ich znením.
• Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto všeobecné
obchodné podmienky. Akékoľvek zmeny týchto všeobecných obchodných podmienok
nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke www.wistjewelry.sk.
Právne vzťahy vyplývajúce z kúpnej Zmluvy sa spravujú vždy všeobecnými obchodnými
podmienkami účinnými v čase záväznej objednávky tovaru.
• Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť 27.7.2021.